مزایای رژیم کم کربوهیدرات در یک مقاله جدید توضیح داده شد

11 ژوئن 2018- دکتر مایکل موزلی مقاله ای را ارائه داده است که در آن از مزایای رژیم های کم کربوهیدرات و دلایل تاثیرات مثبت آن بر سلامتی ما می گوید.
دکتر Mosley، که از سال 1985 برای بی بی سی کار کرده است، و در روزنامه ی Daily Mail، مقالاتی را منتشر می کند در مورد اصول و مزایای رژیم کم کربوهیدرات که شامل خوردن یک رژیم غذایی واقعی با چربی سالم و قند و نشاسته ی کم است، در این مقاله صحبت می کند.
دکتر Mosley  می گوید که دلیل اساسی تبعیت از یک رژیم کم کربوهیدرات این است که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی از جمله چربیهای بدن کند، و به کاهش وزن شما کمک نماید.هنگامی که بدن به سوزاندن چربی نه تکیه بر کربوهیدرات ها برای تولید انرژی عادت می کند، به میزان زیادی مقدار قند خون را نیز کاهش می دهد.
در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2، کاربران برنامه کم کربوهیدرات( در سایت دیابت بریتانیا) توانسته اند از مصرف داروهای دیابت خود بی نیاز شوند و در بعضی موارد دیابت خود را بطور کلی معکوس کنند.

دکتر Mosley گفت: هدف این نیست که کل کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید، بلکه باید نوع و مقدار کربوهیدراتهایی را که مصرف می کنید؛ بدقت و با وسواس انتخاب کنید.
اگر میخواهید میزان کربوهیدرات پایین تری را مصرف کنید، بهتر است در خوردن نان سفید، پاستای سفید، سیب زمینی و قند، از جمله شربت افرا و شهد آگاوه، امساک کنید. این مواد به راحتی قابل هضم هستند، به این معنی که آنها به سرعت توسط بدن جذب می شوند و سبب ایجاد یک پیک ناگهانی در مقدار قند خون شما می شوند.
دکتر Mosley، به تحقیقات دکتر David Unwin به عنوان یک تصویر اولیه از مزایای رژیم کم کربوهیدرات اشاره کرد.دکتر Unwin، برنده ی جایزهیNHS Innovator امسال شد، که بیش از 38،000 پوند در سال با کاهش مصرف داروهای دیابت از هزینه های NHS کاسته است. او با کمک به بیماران خود که مایل به دنبال کردن رژیم کم کربوهیدرات بودند سبب این صرفه جویی مالی شد.
او همچنین اشاره می کند که چگونه در تحقیقات، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن در مقایسه با رژیم های غذایی کم چرب به طور مداوم موثرتر معرفی شده اند.
علاوه بر این، دکترMosley  به ویلیام بنتینگ، نویسنده ی «Letter On Corpulence»، که یکی از اولین داستانهای گزارش شده در مورد موفقیت رژیم کم کربوهیدرات بود، اشاره کرد و اینکه ویلیام بنتینگ توانسته بود بیش از 19 کیلوگرم  از وزن خود را پس از حذف مواد غذایی دارای نشاسته ی فراوان، کاهش دهد.
شواهد روز افزونی به مزایای رژیم غذایی کم کربوهیدرات اشاره دارند و دکتر Mosley تنها یکی از پزشکان برجسته ای است که در حال حاضر از رژیم کم کربوهیدرات به عنوان وسیله ای برای پیشگیری و درمان چاقی، دیابت نوع 2 و چندین بیماری دیگر حمایت می کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/jun/dr-michael-mosley-explains-low-carb-benefits-in-new-article-94180932.html